Laatste nieuws

Spryng en MailBlue transformeren marketing automation platform met nieuwe SMS-integratie

Marketing
Spryng en MailBlue transformeren marketing automation platform met nieuwe SMS-integratie

Persbericht: Amsterdam – Het klassieke SMS-bericht begint in rap tempo populariteit te winnen onder marketeers. Niet zo gek, want in een maatschappij waarin de strijd om de aandacht van de consument steeds heviger wordt, is de gemiddelde open rate van een SMS nog altijd maar liefst 98%. In dit licht hebben twee toonaangevende spelers, Spryng en MailBlue, hun krachten gebundeld om een nieuwe SMS-integratie aan te bieden die marketing automation naar een hoger niveau tilt. 

Totaaloplossing voor SMS-marketing met Europese focus

Deze samenwerking markeert een nieuwe fase in het verbeteren van marketingstrategieën van MailBlue gebruikers. SMS kan worden ingezet voor marketingdoeleinden, maar ook notificaties, herinneringen en loyaliteitsprogramma’s. Youri Meuleman, co-founder van MailBlue: “Het was al mogelijk om SMS te integreren in de marketing automation flows via MailBlue, alleen was dit via een Amerikaanse leverancier met zeer hoge tarieven voor de Europese markt. Dit was niet ideaal.” 

“Voor klanten van MailBlue biedt de samenwerking met Spryng belangrijke voordelen. Dit komt doordat Spryng volledig voldoet aan strikte normen zoals GDPR, ISO 27001 en andere relevante veiligheidsvoorschriften. Dit zorgt ervoor dat Europese bedrijven met een gerust hart SMS-marketingcampagnes en automatisering kunnen implementeren, in de wetenschap dat hun klantgegevens veilig en in overeenstemming met de regelgeving worden behandeld.”

Toonaangevende spelers in de markt 

Marc Rottinghuis, CEO van Spryng, wijst op de snel toenemende populariteit van SMS-marketing en de voortdurende inspanningen van Spryng om strategische partnerschappen aan te gaan met toonaangevende spelers in de branche. Hij merkt op dat MailBlue al geruime tijd in hun vizier zijn vanwege hun innovatieve benaderingen van marketingautomatisering. Rottinghuis: “Wij krijgen regelmatig de vraag van onze klanten of we koppelen met MailBlue en/of ActiveCampaign. Ik ben trots dat we deze koppeling nu dan ook kunnen bieden.”

Spryng tevens beschikbaar in ActiveCampaign market place

Een opmerkelijk aspect van deze samenwerking is dat MailBlue een certified partner is van de gerenommeerde Amerikaanse marketing automation software partij ActiveCampaign. Naast de intensieve samenwerking met en training door ActiveCampaign, betekent dit dat MailBlue een aanbieder is van de e-mailmarketingsoftware van ActiveCampaign, maar dan in het Nederlands. 

Dit heeft geresulteerd in een naadloze integratie van Spryng als een native optie in het ActiveCampaign-platform. Dit is een gamechanger, omdat het Spryng in staat stelt om als één van de eerste Europese leveranciers te worden opgenomen in het ecosysteem van een wereldwijde marktleiders op het gebied van marketing automation. 

Een ander groot voordeel van de samenwerking is dat klanten van ActiveCampaign en MailBlue binnen 5 minuten kunnen starten met het versturen van SMS door de koppeling die is gebouwd. Er is geen development tijd nodig bij partijen die willen starten met het versturen van SMS. 

Prijs van SMS belangrijk speerpunt voor marketeers

Voor marketeers is de ROI op hun marketing spend een belangrijk focus-punt. Veel van de bestaande leveranciers die al zijn geïntegreerd met ActiveCampaign zijn aanzienlijk duurder en hebben mogelijk niet dezelfde focus op de Europese markt als Spryng. Zo was het tarief voor een SMS voorheen maar liefst 0,28 cent via een Amerikaanse leverancier. In de nieuwe samenwerking wordt dit verlaagt naar 6,5 cent met Spryng. Dit is maar liefst 77%(!) voordeliger – en opent een enorme kans voor Europese bedrijven om kosteneffectieve, op maat gemaakte marketing automation campagnes te creëren met behulp van deze krachtige integratie.

 


Benieuwd naar de mogelijkheden van MailBlue en ActiveCampaign met Spryng? Neem contact op via onze contactpagina, email ons op info@spryng.nl of bel ons op +31 (0)20 770 3005

Deel deze Spryng posts

Meer nieuws