Ons avontuur begon
ooit in de zorg.

2006

Opgericht voor de zorgsector

Ziekenhuizen zochten naar een oplossing om het aantal ‘no-show’s’ te verlagen. Dat was de start van Spryng.
70%

No-show reductie in de zorg

Tijdig een SMS versturen naar patiënten bespaarde de gezondheidszorg al snel miljoenen euro’s per jaar.
Nr 1

SMS provider in de zorg

Veel zorginstellingen maken nu gebruik van de services van Spryng, door onze expertise in de zorgsector.

Gemiste afspraken en no-shows vormen een groeiend probleem

Gemiste afspraken leiden vrijwel altijd tot inkomstenverlies, verspilling van middelen en verstoring van de planning. Ze hebben een negatieve invloed op veel sectoren, van gezondheidszorg tot logistiek en wellness salons. Een simpele SMS met een afspraakherinnering kan deze nadelen verhelpen.

Blog: Verminder no-shows met SMS

Expert in het terugdringen van no-shows in veel sectoren

Meer dan 18 jaar expertise in het terugdringen van no-shows middels SMS afspraakherinneringen: van de het terugdringen van no-shows in het ziekenhuis, no-shows voorkomen voor serviceprofessionals zoals schilders en loodgieters, tot het stroomlijnen van afspraken in het gemeentehuis. In de loop der jaren heeft SMS zich bewezen als een zeer effectieve manier om afspraken te herinneren.

Afspraakherinneringen voor Ecommerce & logistiek

Zo maken wij in de logistieke branche The Last Mile kostenefficiënter en klantvriendelijker, met SMS'jes over onder andere Pick Up Points, bezorgmomenten om no-shows aan de deur te voorkomen en eventuele vertragingen.

Afspraakherinneringen voor Wellness & beauty salons

No-shows in beauty salons, zoals bij kappers en nagelstudio's, veroorzaken directe omzetverlies en verspillen kostbare tijd. Spryng koppelt daarom met veel wellness software en ook veel salons gebruiken ons online portaal.

Afspraakherinneringen voor Gezondheidszorg

No-shows in de gezondheidszorg en klinieken leiden tot gemiste inkomsten en inefficiënt gebruik van middelen en personeel. Niet alleen kost dat veel geld, ook hadden andere patiënten in die tijd geholpen kunnen worden.

Afspraakherinneringen voor Overheden

No-shows bij afspraken met overheden en gemeenten, zoals voor paspoortaanvragen of rijbewijsaangelegenheden, zorgen voor inefficiënt gebruik van tijd en personeel. Hierdoor worden wachttijden langer voor andere burgers en stijgen de operationele kosten door herplanning.

Koppelingen

Spryng integreert
met (bijna) alles

Spryng heeft koppelingen met veel systemen. Van de zorg tot TMS-providers en agendasystemen. Zo kunt u snel aan de slag met SMS berichten versturen. Is uw systeem nog niet gekoppeld door Spryng? Gebruik onze REST API. Simpel!

Bekijk alle standaard koppelingen

Hoogste SMS
security standaard

ISO 27001 en NEN 7510 gecertificeerd, als enige SMS provider in Europa. De beveiliging en veiligheid van uw gegevens en die van uw klanten is bij Spryng 100% GDPR proof.

Bekijk onze security

Ervaringen

Wat onze klanten zeggen

Het versturen van SMS als afspraakherinnering minimaliseert 'no-shows' met minimaal 70%. Daarnaast ervaren patiënten dit als een fantastische service.

ErasmusMC

U heeft een afspraak op 13 augustus om 09:15 met dokter Joriks.

24/7 support

In meerdere talen + maatwerk voor specifieke wensen.

Afspraak is afspraak

Betaal wat u verstuurt, geen opstart- of maandelijkse kosten.

Partner voor de toekomst

Altijd innoverend en investerend in de nieuwste technieken.

Veelgestelde vragen over
afspraakherinneringen via SMS

custom branding icon

Waarom een afspraakherinnering via SMS verzenden?

Het versturen van afspraakherinneringen via SMS helpt no-shows te verminderen door ervoor te zorgen dat klanten hun afspreken herinneren. Afspraakherinneringen kunnen ook worden verstuurd via e-mail of andere kanalen en dienen om de datum en tijd van de afspraak te bevestigen, waardoor de kans op gemiste afspraken afneemt. Afspraakherinneringen verbeteren ook het aanwezigheidspercentage omdat klanten en patiënten de mogelijkheid om hun afspraak te wijzigen als dat nodig is. Op deze manier kunnen normaal 'gemiste' afspraken opnieuw ingepland worden. Afspraakherinneringen via SMS zijn de meest effectieve methode omdat de gemiddelde open rate van een SMS-bericht rond de 98% ligt. Zo voorkomen organisaties dat hun afspraakherinnering in een overvolle mailbox over het hoofd gezien wordt. De SMS Service van Spryng wordt via onze SMS API vaak gekoppeld aan planning- en roostersystemen, zorgportalen, EPD en CRM-systemen.

custom branding icon

Kan ik e-mail en SMS combineren voor afspraakherinneringen?

Ja, je kunt e-mail en SMS combineren voor afspraakherinneringen. Deze aanpak zorgt ervoor dat herinneringen via meerdere kanalen worden ontvangen, waardoor de kans groter is dat afspraken worden onthouden. Met e-mail kun je afspraakherinneringen eerder in de periode naar de afspraak sturen, zodat de details van de afspraak onthouden worden. Met SMS kun je herinneringen vlak voor de afspraak zelf versturen. De combinatie van diverse kanalen is altijd aan te bevelen, maar SMS afspraakherinneringen dienen niet te ontbreken in de mix van communicatiekanalen. Door de SMS API van Spryng te integreren aan het softwaresysteem dat nu gebruikt wordt voor afspraakherinneringen kunnen SMS afspraakherinneringen en afspraakherinneringen via e-mail elkaar afwisselen in verschillende timings voorafgaande aan een afspraak. Spryng kan organisaties adviseren over de best practices op dit gebied.

custom branding icon

Waarom is een afspraakherinnering via SMS effectiever dan via e-mail?

Een SMS afspraakherinnering is effectiever dan via e-mail omdat SMS-berichten een veel hoger openingspercentage hebben. Het overgrote deel van de SMS-berichten wordt gelezen (maar liefst 98%!) -vaak binnen enkele minuten. Daarnaast is er geen internetverbinding nodig om een SMS te ontvangen, waardoor het sneller en persoonlijker is dan e-mail, die bovendien in spam kan belanden. Een e-mail heeft een gemiddelde open rate van ongeveer 25%, versus 98% van een SMS-bericht. Onderzoek heeft daarnaast uitgewezen dat SMS inzetten no-shows in Nederlandse gezondheidszorg met maar liefst 70% heeft teruggedrongen. Dat gaat onder aan de streep om een besparing van miljoenen euro's. De hoge attentiewaarde komt deel omdat SMS een betrekkelijk weinig gebruikt kanaal is. Het is opvallend wanneer je een SMS-bericht krijgt. Dit verklaart de hoge open rate!