98%

van SMS-advertenties worden gelezen binnen 5 minuten

84%

van de consumenten staat open voor SMS van bedrijven

52%

gemiddelde CTR van conversational marketing

Ervaringen van klanten; wat is de ROI?

✓ Een wijnmerk zag voor elke euro geïnvesteerd in SMS marketing een return of investment van 49,- euro.

✓ Een bekende kledingketen in België gebruikte SMS om in-store aanbiedingen onder de aandacht te brengen met een speciale SMS-kortingscode. 1,- euro geïnvesteerd = 62,- euro omzet.

✓ Een fashion webshop voor herenkleding uit Nederland schat zijn ROI uit SMS campagnes in op rond de 25,- euro per geïnvesteerde euro.

Marketing met Spryng

Expert in het opzetten van
doeltreffende marketing campagnes

Wij zijn jouw partner voor elke marketing service via SMS, WhatsApp of RCS en denken met jouw organisatie mee om sales te verhogen. Wil je eens met ons sparren? Geen probleem, wij geven gratis advies voor het opzetten van de meest succesvolle campagnes.

Marketing via SMS

Loyaliteit stimuleren met aanbiedingen en kortingen SMS

Met een gemiddelde open rate van 98% wordt een SMS 4 keer zo vaak geopend als een e-mail. Dit creëert een fantastische kans om op een persoonlijk niveau contact te maken met je klanten. Het versturen van marketing en promotionele SMS kan een geweldige manier zijn om loyale klanten te belonen, terwijl je potentiële klanten aanmoedigt om die belangrijke eerste aankoop te doen.

Marketing_SMS

Marketing via WhatsApp

Automatiseer en verrijk berichten met WhatsApp Business

Stuur een herinnering voor een achtergelaten winkelwagentje, persoonlijke kortingscodes of maak gebruik van visuals om je producten in de spotlight te zetten via WhatsApp, tegen lagere kosten in vergelijking met traditionele berichtenkanalen.

Marketing_WhatsApp

Marketing via RCS

Boost engagement en omzet met RCS

Personaliseer je berichten naar klanten en verhoog engagement en conversies. Integreer je logo en huisstijl voor een herkenbare uitstraling. Bereik klanten rechtstreeks, zonder afhankelijkheid van derde partijen of mobiele netwerken, en versterk zo het vertrouwen in jouw merk.

Ontdek hier enkele inspirerende use cases voor marketingcampagnes via SMS, WhatsApp en RCS

Loyaliteit kortingen

Beloon trouwe klanten met speciale kortingen om herhaalaankopen te stimuleren.

'Abandoned cart'-berichten

Herinner klanten aan hun achtergelaten winkelmandje om de verkoop af te ronden.

Back-in-stock berichten

Informeer klanten wanneer uitverkochte producten weer beschikbaar zijn, zodat ze direct kunnen bestellen.

Feedback verzoek

Vraag klanten na hun aankoop om feedback om je producten en diensten te verbeteren.

Evenement uitnodiging

Nodig klanten uit voor exclusieve evenementen, zoals lanceringen of speciale winkelavonden.

Pre-access to sales

Geef trouwe klanten vroege toegang tot uitverkoop, zodat ze als eerste van kortingen profiteren.

Product lanceringen

Breng klanten als eerste op de hoogte van nieuwe producten voor een exclusieve ervaring.

Inactieve klant terughalen

Win verloren klanten terug met aantrekkelijke aanbiedingen of herinneringen aan je merk.

Maak gebruik van onze nieuwe ‘Campaigns Module’

Sinds dit jaar heeft Spryng ook een speciale ‘Campaign Module’ om het verzenden van campagnes een fluitje van een cent te maken. Deze module houdt bovendien rekening met het versturen volgens wet- en regelgeving.

Campaigns_Module

Begin gemakkelijk met versturen

Betaal alleen voor wat u verstuurt, eenvoudig via een bankoverschrijving of iDEAL, Postpaid of Prepaid. When you create an account, you get free test-credits.

Verstuur naar
per SMS
Richtprijs
  • Geen opstart- of verborgen kosten

  • Ontvang gratis test-credits als je een account aanmaakt

  • U kunt al inkopen vanaf 100 SMS

Ontvang uw 
prijs op maat

Hoe meer u verstuurt, hoe lager de prijs. Wilt u de exacte prijs voor uw SMS-volume ontvangen? Wij doen u graag een scherp prijsvoorstel op maat. Bovendien planten we bij aankoop van slechts 1.000 SMS credits een boom in naam van jouw organisatie.

Vrijblijvende offerte binnen één uur

Wij zijn er
om te helpen! 

Mocht je er toch niet helemaal uitkomen, is ons team 24/7 beschikbaar. Je kunt ons kosteloos bereiken via mail, chat en telefonisch. Onze support is beschikbaar in meerdere talen waaronder, Nederlands, Engels en Frans. 

Vragen? Neem gerust contact op

Veelgestelde vragen over SMS Marketing

custom branding icon

Wat is SMS Marketing en welke diensten biedt Spryng aan op dit gebied?

SMS Marketing is een vorm van direct marketing waarbij bedrijven via SMS berichten naar (potentiële) klanten sturen, met inhoud zoals promoties, aanbiedingen, herinneringen of belangrijke updates, om zo direct en persoonlijk met hun doelgroep te communiceren via hun mobiele telefoon. Het is zeer effectief, mede door een openingspercentage van 98% en de mogelijkheid tot snelle, directe interactie. Sinds het verdwijnen van third-party cookies in 2024, wat het moeilijker maakt om gebruikersgedrag online te volgen voor gepersonaliseerde advertenties, is de populariteit van SMS Marketing toegenomen. Bedrijven gebruiken het als een directe, betrouwbare manier om consumenten te bereiken zonder afhankelijkheid van cookies, dankzij het gebruik van first-party data, zoals telefoonnummers, voor betere targeting en personalisatie. Naast SMS Marketing wordt WhatsApp Business ook steeds vaker gebruikt voor marketingdoeleinden. Spryng biedt SMS Marketing Services aan in de vorm van bulk SMS, campagnebeheer, en geautomatiseerde SMS-oplossingen, zoals herinneringen, promoties en bevestigingen, inclusief tools voor planning, personalisatie en het monitoren van campagne-effectiviteit.

custom branding icon

Wat zijn enkele voorbeelden van SMS Marketing?

Voorbeelden van SMS Marketing zijn het versturen van promotieaanbiedingen zoals speciale kortingen of verkoopevenementen om klanten aan te trekken en aankopen te stimuleren. Herinneringen van een evenement via SMS kunnen klanten informeren over aankomende gebeurtenissen, wat kan zorgen voor hogere bezoekersaantallen. Gepersonaliseerde kortingen kunnen worden afgestemd op individuele klantvoorkeuren en aankoopgeschiedenis, waardoor de relevantie en conversie toeneemt. Er zijn marketeers die het idee hebben dat consumenten niet open staat voor marketingberichten via SMS, maar uit recent onderzoek van Commify is gebleken dat consumenten echter vaak positief aankijken tegen SMS Marketing - als de berichten maar relevantie bieden (bijv. op basis van aankoopgeschiedenis). Bekijk zeker onze blogpost ‘First party data marketing: SMS- en WhatsApp-strategieën voor moderne marketeers’ voor meer tips en ideeën over SMS Marketing.

custom branding icon

Hoe kan je telefoonnummers verzamelen voor SMS Marketing?

Om telefoonnummers voor SMS marketing te verzamelen, gebruik je inschrijfformulieren op je website, bied je incentives aan en zorg je ervoor dat je voldoet aan de regelgeving voor gegevensbescherming (GDPR). Uit ons onderzoek blijkt dat meer dan de helft van de mensen bereid is om hun nummers met organisaties te delen. Zolang je methoden hebt om de gegevens te vragen en te verzamelen, kun je aan de slag!