Laatste nieuws

SMS integreren voor uw wijntentoonstellingen

Others
SMS integreren voor uw wijntentoonstellingen

Wijn maakt al eeuwenlang deel uit van de Franse cultuur en jaarlijks vinden er verschillende wijntentoonstellingen plaats in heel Frankrijk. Wijnexposities zijn speciaal gemaakt voor mensen die verschillende wijnen willen proeven en daarnaast hebben mensen de mogelijkheid om een ​​fles van hun favoriete wijn te kopen voor een speciale prijs. Ook zijn de mensen van het ‘Château’ aanwezig om de bezoekers wegwijs te maken over het hele proces van het maken van wijn. Helaas lijkt het er alleen op dat minder mensen geïnteresseerd zijn om naar deze tentoonstellingen te gaan. Dit komt simpelweg omdat zij niet weten waar en wanneer ze plaats vinden. Dit is waar SMS kan helpen! Als organisatie van een wijntentoonstelling kunt u proactief SMS-berichten verzenden om de frequentie van het evenement te verhogen en de ervaring van uw klanten te vergroten.

Voor de tentoonstelling

Misvatting

Zoals gezegd, zijn steeds minder mensen geïnteresseerd in het bezoeken van wijntentoonstellingen. Dit komt door de grote misvatting dat wijntentoonstellingen vaak worden geassocieerd met ‘oude mensen’. Het is een verkeerde interpretatie omdat de jongere generatie wijn ook waardeert. Onderzoek heeft zelfs aangetoond dat 40% van de 15-24-jarige en 57% van de 25-34-jarige van de Franse bevolking af en toe consumenten zijn van “bon vins“, wat betekent dat ze zeker geïnteresseerd zijn en wijnen van hoge kwaliteit waarderen. Als organisatie van de wijntentoonstelling kunt u SMS-berichten verzenden om potentiële klanten te informeren over uw organisatie en de aankomende evenementen.

Herinnering

U kunt SMS-herinneringen gebruiken om uw (potentiële) klanten eraan te herinneren door hen alle informatie over het evenement te sturen, zoals de geplande datum, tijdstip en locatie. U kunt dit bijvoorbeeld een week of een dag voor het evenement plaatsvindt doen. Het gebruik van SMS-berichten zal resulteren in veel meer bezoekers en vooral de jongere generatie aantrekken. Tenslotte wil dit publiek altijd met hun mobiel verbonden blijven.

Promoten

U kunt klanten niet alleen herinneren aan de datum en tijd, maar u kunt uw tentoonstelling ook per SMS promoten. U kunt bijvoorbeeld mensen op de hoogte stellen van welke nieuwe wijnen tijdens het evenement zullen worden gepresenteerd. Dit is een geweldige manier om de aantrekkingskracht van het evenement te vergroten, omdat mensen vaak komen voor specifieke wijnen waarin ze geïnteresseerd zijn. Dit is jouw kans om ze te activeren!

Tijdens de tentoonstelling

Klantenervaring

SMS is niet alleen nuttig tijdens de voorbereidingen voor het evenement, maar ook tijdens het evenement zelf. Als er tijdens de tentoonstelling bijvoorbeeld iets speciaals gebeurt op een specifieke stand, is het mogelijk om de bezoekers per SMS op de hoogte te stellen. Speciale uitvoeringen zorgen voor een betere klantervaring. Dit maakt de tentoonstelling aantrekkelijker voor het jongere publiek door het gebruik van een communicatiekanaal; je blijft verbonden met de mensen op het evenement.

Toename

Het verzenden van SMS-berichten voor promotie is ook winstgevend tijdens het evenement. Het is bijvoorbeeld mogelijk om een ​​specifieke wijn op een bepaalde stand te promoten, met een korting via SMS, en dit zorgt voor een toestroom van mensen op de stand. Daarom is dit een geweldige manier om uw verkopen te verbeteren! Het biedt u ook de mogelijkheid om de toename van bezoekers te meten en geeft u de mogelijkheid om frequentere bezoekers te hebben.

Hogere inkomsten

Sommige mensen zullen aan het einde van de tentoonstelling mogelijk geen wijn kopen omdat ze te veel verschillende wijnen hebben getest, dit betekent niet dat ze niet geïnteresseerd zijn of dat ze in de toekomst geen wijn zullen kopen. De oplossing om hen aan te moedigen om na de tentoonstelling te kopen, is om hen een SMS-herinnering te sturen met een promotiecode en een link die overeenkomt met de wijn die ze tijdens het evenement hebben geproefd. Op deze manier kunnen ze na ontvangst van dit SMS-bericht, wijnen online kopen via de link die u in uw SMS-bericht hebt verzonden. Dit kan zelfs de dag na het evenement worden verzonden.

Klantonderzoek

Last but not least, SMS-berichten kunnen heel nuttig zijn voor het doen van onderzoek onder alle bezoekers. Hiermee kunt u uw toekomstige evenement verbeteren en krijgt u de gelegenheid om hen te vragen naar hun ervaringen tijdens de avond. Hoe zij de sfeer vonden en wat hun gedachten waren over enkele specifieke wijnen.

Spryng biedt veel mogelijkheden! Wilt u uw communicatie en zichtbaarheid aan wijnklanten verbeteren door een SMS te sturen? Wilt u hun ervaring tijdens uw wijntentoonstelling optimaliseren? Wacht niet langer en neem vandaag nog contact op met Spryng via +31 (0) 20 770 3005 of info@spryng.nl. Wij zijn gespecialiseerd in SMS-diensten en hebben een professioneel team dat u graag advies geeft!

Deel deze Spryng posts

Meer nieuws