Tegen het einde van het jaar zie je ze overal opduiken, de lijstjes en overzichten. Ook in ons vakgebied (het veilig en snel versturen van zakelijke SMS) is december een maand om even bij stil te staan, want SMS en december gaan heel goed samen!
De verjaardag van SMS
De jongere generatie kan zich geen wereld voorstellen zonder mobiele telefoon, maar echt, er was eens… (nog niet zo heel lang geleden) een wereld zonder wifi, internet, smartphone en SMS. Om precies te zijn: op 3 december 1992 (ruim 28 jaar geleden dus) werd de allereerste SMS verstuurd. Dat gebeurde door de Britse programmeur Neil Papworth, die bij Sema Group Telecoms werkte aan een project voor klant Vodafone. De tekst van de eerste ‘Short Message Service’ was ‘Merry Christmas’ en werd vanaf een computer gestuurd naar de directeur van Vodafone. De rest is geschiedenis…
SMS piek met Oud & Nieuw
De telefoonproviders zien het elk jaar gebeuren, op de laatste avond van het oude jaar worden er in korte tijd enorm veel SMS’jes gestuurd. Om je een idee te geven: tijdens de jaarwisseling van 2019 naar 2020 werden er alleen al op het mobiele netwerk van KPN tussen 22.00 en 04.00 uur zo’n 2,4 miljoen SMS’jes verstuurd. Dit leidt soms zelfs tot overbelasting van een mobiel netwerk.
SMS als marketingtool
In de laatste maand van het jaar worden traditiegetrouw altijd veel online aankopen gedaan, kerstwensen verstuurd en marketingacties georganiseerd. Alle reden dus om SMS hierbij in te schakelen, want met een SMS’je krijgen klanten bijvoorbeeld gerichte informatie over de levering van hun bestelling. Maar, ook een promotionele actie of giveaway via SMS is een effectieve manier om aan het einde van het jaar een klantenlijst verder uit te bouwen en rumoer rond een merk te creëren. Het is dan ook geen toeval dat SMS als marketingtool extra populair is rond de feestdagen.
Een SMS bericht heeft een hoge attentiewaarde (bijna iedereen opent een SMS’je direct) en je kunt heel gemakkelijk een grote hoeveelheid berichten tegelijkertijd versturen. Ook niet onbelangrijk: de kosten van SMS marketing zijn relatief laag, zelfs in verhouding tot e-mailmarketing. Genoeg reden dus om juist aan het einde van het jaar met SMS marketing te starten. Want in een drukke en dure maand als december wordt iedereen daar blij van!
Snel schakelen met SMS
Dankzij onze SMS Gateway kunnen wij miljoenen SMS berichten tegelijk van u naar uw klanten verzenden. Dat noemen wij Bulk SMS: veel, veilig en snel. Ook als het om nieuwjaarswensen gaat. Spryng adviseert u graag over de voordelen van SMS voor uw klanten én uw bedrijf, neem daarom gerust contact met ons op via info@spryng.nl , nu meteen in december of in het nieuwe jaar!