Laatste nieuws

Ontdek de beste SMS marketing templates voor Valentijnsdag

Marketing
Ontdek de beste SMS marketing templates voor Valentijnsdag

Internet Retailing meldt dat in 2022 miljarden werden uitgegeven aan Valentijnscadeaus. De gemiddelde uitgave in Europa varieert tot gemiddeld 28 euro per persoon. Dit maakt Valentijnsdag tot een belangrijke datum die een retailer niet kan negeren. Ontdek hoe SMS uw V-day verkoop kan stimuleren als u een opvallend stukje van de actie in 2023 wilt.

Gebruik aanpasbare SMS marketing templates:

Wij geloven dat elk SMS-bericht uniek is. Met de aanpasbare sjablonen ofwel templates van Spryng kunnen bedrijven ervoor zorgen dat hun boodschap precies zo wordt gecommuniceerd als zij dat willen. Laat je inspireren door deze 9 sjablonen:

1. Boost uw opt-ins 

Valentijnsdag is het perfecte excuus om klanten en potentiële klanten aan te moedigen zich in te schrijven voor SMS marketing. Het is slim om gebruik te maken van SMS omdat het vrij zeker is dat consumenten de marketinguiting daadwerkelijk lezen. Een e-mail heeft een open rate van gemiddeld 28%, tegenover 98% van SMS. 

Maar dan heb je wel eerst een opt-in nodig. Gebruik andere marketingkanalen zoals e-mail en sociale media om consumenten warm te maken voor hun Valentijnsdagaankopen. Stuur bijvoorbeeld een welkomstmail om je subscribers te informeren over je SMS Valentijnscampagne. Bedenkt daarbij: what’s in it for them? 

Template #1: Bedankt voor uw inschrijving 

Hoi! Om u te bedanken voor het ontvangen van onze SMS-berichten, sturen we u alvast een beetje extra liefde: Gebruik code LOVE23 voor 15% korting op een speciaal geselecteerd assortiment cadeaus. Houd uw inbox in de gaten om als aller eerste exclusieve kortingen, nieuws en nieuwe productlanceringen te ontvangen. 

2. Speciale aanbiedingen

Veel nieuwe abonnees schrijven zich in in de hoop op een kortingscode of een speciale aanbieding. Vestig daarom alllereerst de aandacht op dit onderwerp. Kortingscodes en vouchers kunnen worden gebruikt in je promotie-e-mails (en in je SMS) als onderdeel van een voortdurende inspanning om je SMS-abonneelijst te vergroten. 

Het is ook een goed idee om marketingkanalen samen te voegen en continuïteit te bieden, door de branding consistent te houden maar voor elk kanaal verschillende incentives aan te bieden. Een aantal voorbeelden

  • Kortingscodes
  • Gratis cadeaus of testverpakkingen
  • Gratis verzending en terugsturen 
  • Stapelkorting bij meerdere aankopen
  • Gratis inpakken van cadeauaankopen 

Template #2: Speciale aanbieding

Dit is een shout-out voor alle geliefden en vriendschappen deze Valentijnsdag. Wij bieden gratis verzending op alle aankopen van 7 tot 14 februari! Klik op de link om ons assortiment romantische cadeaus te bekijken! [URL invoegen]

3. Get personal

Besteed tijd om je publiek te leren kennen. Op welke demografische groep richt jouw onderneming zich en hoe wordt er graag met hen gecommuniceerd? 

Gebruik vervolgens deze kennis om de inhoud van je berichten waar mogelijk te personaliseren. Het kan in kleine dingen zitten. Door bijvoorbeeld voornamen te gebruiken kan je vertrouwen en merkentrouw opbouwen. Je zou ook aankoopgeschiedenis gebruiken en gepersonaliseerde aanbiedingen sturen. 

Als u een grote verscheidenheid aan klanten of subscribers hebt, verdeel je publiek dan in groepen. Zorg ervoor dat niemand ongewenste berichten ontvangt, anders verlies je snel subscribers. Het zou namelijk kunnen dat je ook te maken hebt met klanten die onlangs uit elkaar zijn gegaan of een sterfgeval hebben meegemaakt, dus Valentijnsdag is misschien wel het laatste waaraan ze willen worden herinnerd.

Template #3: Wees bedachtzaam

Hi Nick. We know that not everyone wants to acknowledge Valentine’s Day this year. If you would prefer not to receive our Valentine’s-themed texts, reply STOP VDAY and we won’t send you any.

4. Gebruik productlanceringen

Heb je een nieuw product of een nieuw assortiment? Zou het een Valentijnsthema kunnen zijn? Zo ja, houd er dan rekening mee en kondig de productlancering aan naast/op hetzelfde moment als je Valentijnsdag-sms-reeks. Dit zelfde geldt overigens voor andere feestdagen zoals Kerst, Moederdag of Sinterklaas. 

Als je Valentijnsproducten hebt die je de rest van het jaar niet verkoopt, kondig die dan ook aan. Niet al je SMS-berichten hoeven te gaan over het weggeven van spullen of een kortingscode. Abonnees willen horen wat er nieuw en anders is. Dit is een van de redenen waarom zij zich in de eerste plaats hebben aangemeld om berichten van u te ontvangen.

Template #4: Haak in op de actualiteit 

Psst Denise! Wil je een geheimpje weten? Net op tijd voor Valentijnsdag lanceren we een exclusieve reeks lingerie. Om jezelf of een geliefde te verwennen, klik op de link om de reeks te bekijken [URL invoegen].

5. Maak het de consument gemakkelijk 

Sommige shoppers kunnen een helpende hand verwelkomen als het gaat om Valentijnscadeaus. Zij zien de de bomen het bos niet meer. Selecteer een speciale Valentijnsselectie van producten en zet deze in een ‘cadeaugids’ en stuur de link naar deze gids via SMS om mensen te helpen. Zie het als een online folder. Je kunt één cadeaugids maken of deze opsplitsen in prijsklassen of het type ontvanger.

Om interactiviteit te stimuleren kan je ook een two-way conversation voeren via SMS om abonnees te vragen voor wie ze kopen of hoeveel ze willen uitgeven en hen doorverwijzen naar een geschenkgids die is afgestemd op hun behoeften. Afhankelijk van de reacties kan de geautomatiseerde SMS gebruik maken van trigger-woorden om de juiste gids naar de juiste persoon te sturen.

Template #5: Inspireer

Daniel, heb jij een speciaal iemand om een Valentijnscadeau voor te kopen? Antwoord op deze tekst om ons te laten weten wie je trakteert en we sturen je de perfecte gift guide

6. Early access tot speciale producten 

Early access is een effectieve manier om de loyaliteit te vergroten en niet alleen maar korting weg te geven via SMS. Bied subscribers exclusieve, vroegtijdige toegang tot speciale productlancering voor Valentijnsdag. Mensen krijgen toegang tot iets wat anderen niet krijgen. Hopelijk zullen jouw subscribers er ook met hun vrienden en collega’s over praten.

Door early access te geven op producten zoals limited edition sneakers of items met een beperkte oplage, creëer je een gevoel van schaarste. Dit is een van de principes van Robert Cialdini om conversie te verhogen. Consumenten zijn volgens Cialdini gevoelig voor schaarste en worden hebberig bij beperkte aantallen producten of speciale aanbiedingen met een tijdslimiet. Het creëren van een gevoel van urgentie is een veelgebruikte marketingtechniek.

Template #6: Wees als eerste

Bedankt dat je een trouwe SMS abonnee bent! Als beloning krijgt u exclusieve en vroege toegang tot onze beperkte Valentijnslijn. Klik op de link om [URL invoegen] te bekijken. Haast je zolang de voorraad strekt!

7. Abandoned cart SMS

Klanten voelen zich vaak overweldigd in de aanloop naar een speciale dag zoals Valentijnsdag. Daarom zijn ze gevoelig voor impulsaankopen, wat ertoe kan leiden dat ze artikelen aan hun winkelwagen toevoegen en deze later weer verlaten. 

Integreer je SMS-platform met je website/e-commerce oplossing om toegang te krijgen tot actuele informatie over de website-activiteit van je klanten. Wanneer ze interactie hebben met je site, weet je in welke producten ze geïnteresseerd waren maar niet aan hun winkelmandje hebben toegevoegd. Stuur een SMS-herinnering om hen te laten weten dat je hebt gemerkt dat ze op zoek waren en stimuleer hen om terug te keren en het product te kopen. Bied kortingen aan of laat hen weten dat dit product slechts een beperkte voorraad heeft.

Tip: Creëer een gevoel van urgentie met Valentijnsdag deals, omdat kortingen voor een beperkte periode zijn, en de voorraad ook kort kan zijn.

Template #7: Je bent iets vergeten…

Hoi Guusje, trakteer jij een speciaal iemand deze Valentijnsdag? We zagen dat je dit in je mandje hebt laten liggen. Als je het nog steeds leuk vindt, kom dan terug en pak het snel! We hebben er nog maar drie op voorraad!

8. Next day delivery

Valentijnsdag is vaak een gelegenheid die tot het laatste moment wordt uitgesteld. De meeste mensen zullen het gevoel herkennen. Klanten will toch last-minute nog een cadeau kopen voor hun geliefden. Als je next day delivery biedt, dan kan je 

Template #8: Voor degenen die het vergeten zijn!

Hoi Ellen. Valentijnsdag vergeten? Maak je geen zorgen. Met next day delivery beschikbaar op al onze producten, hebben we je gedekt. Happy shopping [URL hier]

9. Ontvang feedback via SMS

Er is altijd ruimte voor verbetering. Het genereren van reviews via SMS is een snelle en gemakkelijke manier om klanttevredenheid te meten. Door een kort bericht te sturen naar een specifiek nummer, kunnen klanten hun feedback geven over hun ervaring met een product of dienst. Het is een efficiënte manier om directe en snelle feedback te verkrijgen van klanten, zonder dat ze veel tijd hoeven te besteden aan het invullen van een enquête.

Template #9: Genereer positieve reviews

Hoi Dominic. We zijn benieuwd naar je mening! Help ons onze service te verbeteren door een korte vragenlijst te beantwoorden [vul URL in] of laat een review achter op Trustpilot. Eenmaal ingevuld, doe je automatisch mee aan de trekking van een cadeaubon van 200 euro.

Vergeet geen call-to-action (CTA) toe te voegen

Voor elk SMS marketing bericht dat je verstuurt, moet er een duidelijke call-to-action zijn. Zonder die oproep zullen lezer minder snel tot actie overgaan. Ze zullen zich afvragen wat het nut van jouw SMS was en hem snel verwijderen. 

Voeg een eenvoudige call-to-action toe zoals; “Antwoord JA voor meer informatie” of voeg een link toe die hen rechtstreeks naar de juiste pagina van uw website brengt.

 

Klaar om aan de slag te gaan met SMS campagnes voor Valentijnsdag?

Voor de meeste retailers is SMS misschien niet direct top of mind als marketingkanaal. SMS is bezig aan een ware wederopstanding. De afgelopen jaren zien wij volumes voor SMS-notificaties weer stijgen. SMS is een cruciaal marketing instrument en heeft het potentieel om de ROI voor bedrijven in verschillende sectoren significant te verhogen. 

Maak vrijblijvend een gratis account aan bij Spryng. Gebruik test credits en ga aan de slag met één van deze templates. Of pas deze templates aan met op basis van jouw best practices. De mogelijkheden zijn eindeloos. 

Deel deze Spryng posts

Meer nieuws