Nathalie: “Bij Spryng heb ik mijn interesses verder kunnen ontwikkelen”
Nathalie over haar baan als marketing & customer experience manager.
.
Ze werkt al meer dan een jaar bij Spryng als marketing & customer experience manager maar nog altijd is ze niet te volgen als ze met haar vriend belt. Hoe dat komt? Daar komen we zometeen op terug. Want Nathalie is vooral een enthousiaste, bevlogen collega die graag en veel lacht, razendsnel reageert en helder communiceert.
Nathalie is bij Spryng verantwoordelijk voor veel verschillende taken, waaronder de onboarding van nieuwe klanten. Denk daarbij bijv. aan het maken van nieuwe accounts en het opstellen van contracten en verwerkingsovereenkomsten. Verder is zij hoofdverantwoordelijk voor alle eerstelijns communicatie en support. Grote kans dus dat je Nathalie weleens aan de telefoon of op de chat heb gehad als je bekend bent met Spryng. Wist je dat ze altijd binnen 4 minuten een eerste reactie op een vraag of probleem geeft wanneer je met haar chat? Daarnaast is ze ook onze marketing expert. Zij zorgt - samen met haar marketingteam - voor alle content van Spryng, zoals blogs, persberichten, nieuwsbrieven en social media posts.
Hoe was het om bij Spryng te beginnen?
“Op 5 oktober 2020 liep ik het Spryng kantoor aan het Rembrandtplein binnen. Een vreemde tijd om aan een nieuwe baan te beginnen, want de meeste collega’s werkten thuis. Ook zag ik (als Amsterdammer) voor het eerst het Rembrandtplein helemaal leeg. Na mijn eerste week bij Spryng voelde het alsof ik er al maanden werkte. Het contact met collega’s verliep heel fijn. Ik kreeg de vrijheid en het vertrouwen om mijn eigen draai te vinden in het werk en de processen.”
Hoe zit dat nu precies met die telefoongesprekken...
Nathalie is Portugees en spreekt de taal vloeiend, naast Engels en Nederlands. Sinds kort woont ze samen met haar vriend in Almere. Met hem spreekt ze Nederlands, Engels en Portugees door elkaar, dus als ze op kantoor met hem belt, is iedereen in de war. Maar verder communiceert deze goedlachse krullenbol gelukkig heel helder. En dat is belangrijk want er gebeurt veel bij Spryng.
“Inmiddels ben ik al meer dan een jaar werkzaam bij Spryng. In die korte tijd zijn er veel mooie dingen gebeurd. We zijn onderdeel geworden van het Engelse Commify en we zijn verhuisd naar een fantastische en bruisende locatie in de hallen. Het bedrijf is gegroeid qua werknemers, maar ikzelf ben ook gegroeid als persoon. Na jaren vooral in de sales werkzaam te zijn geweest merkte ik dat mijn interesses aan het verschuiven waren. Ik keek steeds meer uit naar die ene marketingdag in de week. Dankzij Spryng heb ik deze interesse verder kunnen ontwikkelen. Momenteel zit ik helemaal op mijn plek als marketing en customer experience manager. Het is een functie waarbij ik verantwoordelijk ben voor de marketingactiviteiten zoals social media en pr. Maar ik sta ook in contact met de klant om het klantcontact en de gehele klantervaring bij Spryng te optimaliseren.”
Internationaal in meer dan één opzicht
Haar internationale achtergrond past perfect bij Spryng. En haar grapjes ook. Zo stuurt ze te pas en te onpas gifjes (puur enthousiasme!) en kan ze haar collega’s heel goed imiteren. Woordgrappen maakt ze het liefst samen met collega-woordkunstenaar Luc.
“Ik ben dankbaar dat ik deel uitmaak van een internationale organisatie die de ervaring en ondersteuning van de klant op de eerste plaats zet, maar waarbij we als team ook naar elkaar omkijken, stilstaan bij mooie momenten en ruimte krijgen voor persoonlijke groei en het ontdekken van nieuwe passies.”
Het team van Spryng mag dan steeds groter worden, het is altijd meteen duidelijk wanneer Nathalie op een teamborrel is. Want dan schalt er ineens vooral Mediterrane en Portugese muziek door de speakers. Vamos em frente!