Soms moet je iets gewoon dóen om erachter te komen dat het niet is wat je zoekt. Dat gebeurde Youri toen hij bij Spryng begon als Business developer. Na drie maanden kwam hij, samen met country manager Naomi en operationeel manager Sara, tot de conclusie dat deze functie niet helemaal aansloot bij zijn competenties en interesses. Maar een andere functie bij Spryng was wél een schot in de roos!
“Ik ben sinds drie maanden aan het werk op de afdeling Customer Experience en ik zit hier helemaal op mijn plek! Ik haal energie uit mijn werk en kan mijn skills goed toepassen. Het is eigenlijk het hart van Spryng. Geen dag is hetzelfde maar we starten de dag altijd met het beantwoorden van vragen die zijn binnengekomen, want Spryng staat bekend om de goede en snelle service. Verder ben ik verantwoordelijk voor het monitoren van onze accounts op low credits en opwaardering, het inregelen van accounts voor nieuwe partners en technische werkzaamheden. Om de best mogelijke experience aan onze klanten te kunnen verlenen, zijn we altijd bezig met hoe we onze services verder kunnen verbeteren.”
Youri is naast een gewaardeerde collega ook zeer sportief: hij traint vijf keer per week (!) en probeert er een gezonde levensstijl op na te houden. Zo houdt hij tijdens de dagelijkse gezamenlijke lunch strikt zijn calorieën bij. Hoewel hij elke dag een behoorlijke woon-werkafstand moet afleggen (van Limmen naar het Spryng kantoor in Amsterdam), zit hij al om acht uur ’s ochtends op kantoor. Een gedisciplineerde vroege vogel dus, die Youri. Maar het levert ook veel op, want hij laat super goede resultaten zien en blijft leergierig. Wist je dat als je met Spryng chat, de kans groot is dat je met Youri chat? Hij heeft namelijk een gemiddelde reactietijd van minder dan een minuut. Ook blijft hij zichzelf uitdagen en groeien, zo had hij een hekel aan presenteren en hield hem dat dagen van tevoren al bezig. Nu presenteert Youri maandelijks de Customer Experience resultaten aan alle werknemers van Spryng! Dat klinkt allemaal héél ambitieus; gelukkig houdt Youri ook wel van een feestje of een festival. En van de GIFjes-trend die zijn collega Nathalie bij Support heeft geïntroduceerd.
“Het is geweldig dat Spryng niet alleen voor haar klanten in oplossingen denkt, maar ook voor medewerkers. De manier waarop Sara en Naomi met mij bleven meedenken, was heel fijn. En de goede vibe die ik ervaarde tijdens mijn sollicitaties, is er nog steeds. Ik voel me helemaal thuis in deze informele, betrokken en gedreven werkomgeving.” Lachend: “Ook al moet ik er best vroeg mijn bed voor uit.”